2017. május 5., péntek

Világkép


"Több mint tévés. Ő egy kulturális intézmény."

"Egy halk úriember."

"Óvatosan, kultúrával kényszerít ki figyelmet magának, és sebészi pontosságú kérdésekkel monológot hozott ki a vendégeiből."

"Modern tudott lenni úgy, hogy mégis volt benne valami oldschool visszafogottság."

"Az 1910 -es éveknek az úriembere, a napernyőpörgetős, óceánjáró hajós romantikából."

...szóltak így a jellemzések Kepes Andrásról a SZNOBJEKTÍV című műsorban
. 
Jöjjön hát

most egy ilyen elképzelt óceánjárós utazás! Üljünk le Kepes András mellé, dőljünk hátra kényelmesen, nézzünk bele a messzi távolba, az aranysárga lenyugvó naplementébe, és hallgassuk ezt a század eleji finom úriembert, aki minden egyes mondatával a horizontot tágítja.
.
Pincér, egy kellemes koktélt, ha kérhetem!

ugyanis hosszú társalgásnak nézzünk elébe. Hihetjük azt, hogy mi vagyunk a világ közepe, de Kepes András már az első mondataival úgy forgatja meg a földgömböt a fejünk körül, hogy csak ámulunk, és olyan szélesre tágítja a látóhatárt, amibe beleszédülünk. Ettől picit összébb is megyünk. És nemcsak mi, az óceánjáró hajó is. De nem bánjuk, mert a sokat látott mesélő ráébreszt minket arra, hogy van élet a kertkapunkon túl is. Let's go, ahogy a művelt angol mondja.
.
Kepes András könyvét

nagy várakozással vettem a kezembe. A kertkaput magam mögött becsuktam, és megcélozva a nagyvilágot, az íróval együtt útra indultam. Magamat az idegenvezetőmnek átadtam. És nem bántam meg. Kepes András csendessége, kulturáltsága, és szolid humora mindig is szimpatikus volt. Ez a könyvéből is átjön. Finom ember. Olyan, akiből többre lenne szükség Magyarországon. Lényével tanít, munkásságával tudatot tágít. Nagy szükség van erre a Kárpát-medencében, de talán nem csak ott. Kéretik megbecsülni!
.
Világkép

című könyvét ajánlom azoknak, akik bezárkóznak, és azoknak is akik nyitottak. Inspirál, elgondolkodtat, és megmosolyogtat. És legfőképpen lenyűgöz. Mindezekkel, így összességében, épít. Azt hiszem Széchenyi büszke lenne rá.

A könyvvel és Kepes Andrással kapcsolatban érdemes két interjút is megnézi:

"Ez érdekel engem. A kultúrák és a kultúráktól való félelmek. A saját félelmeink, a sorsunk és az életünk. Erről szeretnék én úgy írni, hogy közben a saját személyes sorsomnak az élményei is benne legyenek." Kepes András beszélgetése


Üdvözlettel
A Kolostor Őre

Csak Könnyedén



Társadalmi célú hirdetés: